Студентам



Картка І
Цілі і завдання уроку
1.    Визначення основних цілей і відповідних завдань уроку.
2.    Формулювання дидактичних, виховних і розвиваючих цілей.
3.    Відповідність дидактичних цілей програмовому матеріалу, обґрунтованість їх добору з урахуванням типу уроку, місця даного уроку в системі уроків розділу програми, окремої теми.
4.    Добір оптимальної кількості завдань з урахуванням типу уроку, віку (молодші, середні, старші класи), підготовленості учнів (фізичної, технічної), їх функціональних можливостей.
5.    Якість повідомлення мети уроку учням: доступність розкриття конкретних завдань, аргументованість викладання, наявність зв’язку з завданнями попередніх і наступних уроків.
6.    Визначення головних цілей уроку та похідних від них цілей конкретних етапів.
7.    Визначення адекватності поставлених цілей рівню розвитку учнів класу, їх реалізація протягом уроку.


Картка ІІ
1.     Матеріально-технічні умови:
-     наявність матеріально-технічних умов відповідно до визначених дидактичних завдань (спортивний майданчик, спортзал, стадіон, басейн, лісний масив і таке інше);
-     наявність необхідної кількості обладнання, інвентарю, ТЗН у відповідності до поставлених цілей і завдань;
-     ефективність використання матеріально-технічної бази, обладнання та інвентарю;
-     розташування зон занять, обладнання та спортивного інвентарю для оптимального використання часу уроку.
2.     Санітарно-гігієнічні умови:
-     відповідність обладнання та інвентарю віку та статі учнів, їх фізичній, технічній та функціональній готовності;
-     відповідність спортивного одягу учнів погодним умовам, змісту виучуваного розділу програми (легка атлетика, спортивні ігри, лижна підготовка та ін.);
-     підготовка місця проведення уроку у відповідності до санітарно-гігієнічних вимог (чистота, освітленість, температура);
-     відповідність обладнання та інвентарю вимогам правил з техніки безпеки.
3. Оптимальний психологічний мікроклімат уроку. Ряд педагогів відносять психологічний мікроклімат до основних умов проведення уроку. В даній роботі ми тільки позначаємо, що рівень взаємовідносин учителя та учнів відіграє значну роль в підвищенні якості навчально-виховного процесу. Більше уваги питанням створення оптимального мікроклімату на уроці слід приділити в психологічному аспекті аналізу уроку.






Картка ІІІ
Зміст навчального матеріалу уроку
1.     Відповідність змісту навчального матеріалу програмі даного класу, дидактичним цілям уроку.
2.     Відповідність змісту навчального матеріалу виду та типу уроку.
3.     Наявність зв’язку змісту навчального матеріалу із змістом попередніх і наступних уроків.
4.     Відповідність змісту фізичній, технічній та функціональній підготовці учнів.
5.     Наявність добору комплексу основних та допоміжних (підготовчих, підвідних, спеціальних) способів діяльності (фізичних вправ), а також науково предметних і допоміжних (нормативно-профілактичних, історико-наукових, контрольно-оціночних, між наукових та міжпредметних) знань.
6.     Озброєння учнів досвідом творчого застосування знань, умінь та навичок в мінливих, нестандартних умовах, а також досвідом емоційно-ціннісного ставлення до виучуваного матеріалу.
7.     Якість добору змісту з урахуванням його цілісності; наукової та практичної вагомості елементів, достатньої інформаційності, практичної значущості.
8.     Додержання логічної послідовності презентації змісту навчального матеріалу на кожному етапі уроку.


Картка ІV
Структура уроку
1.     Макроструктура уроку:
-     відповідність тривалості підготовчої, основної та заключної частин уроку віку учнів (молодші, середні та старші класи);
-     логічна послідовність основних етапів уроку.
2.     Мікроструктура основних частин уроку:
-     наявність необхідних структурних елементів підготовчої, основної та заключної частини;
-     оптимальність розподілу часу на мікро структурні елементи змісту навчального матеріалу в підготовчій та заключній частині;
-     оптимальність розподілу часу в основній частині на рішення основних дидактичних завдань уроку.



Картка VІІ
Вирішення дидактичних цілей
1.          озброєння теоретичними знаннями;
2.          оволодіння практичними способами діяльності (руховими уміннями та навичками)
3.          Рівень використання учнями теоретичних знань, рухових умінь та навичок в нестандартних умовах.
4.          Озброєння учнів системою контролю та самоконтролю за рівнем засвоєння теоретичних знань, вироблення практичних умінь та навичок, розвитку основних рухових якостей сила, швидкість, витривалість, спритність та ін.



Картка V
1. Відповідність методів та прийомів навчання цілям і дидактичним завданням, змісту навчального матеріалу, віковим можливостям учнів і реальним навчальним умовам проведення уроку. Нижче наводимо орієнтовані вимоги до окремих методів навчання:
а) Вербальні (словесні):
– якість мови вчителя (знання термінології, відсутність дефектів, образність, аргументованість та доступність викладання та ін.);
– оптимальність використання різноманітних форм: розповіді, пояснення, опису, інструктажу, команди, наказу та інших форм методу слова;
– своєчасність використання методу слова, лаконічність і спрямованість (звернення до всього класу, групи учнів, окремого учня);
– оптимальна тривалість часу, що використовується для розповіді, пояснення, опису, інструктажу та інших форм методу слова.
б) Наочні:
– наявність якісного показу вчителем фізичних вправ, комбінацій, окремих елементів;
– використання на уроці показу різних фізичних вправ учнями (як правильний, так і не правильний);
– застосування ілюстративних матеріалів (схем, малюнків, фото-кіно матеріалів та ін.);
– використання зорових орієнтирів (світові сигнали, інвентар різного кольору, розмітка залу і таке ін.);
в) Практичні:
– доцільність використання методу розчленованого навчання фізичних вправ або методу навчання вправ у цілому;
– наявність необхідної кількості повторів виконання вправ або тренувального ефекту;
– оптимальність використання навантаження, темпу та ритму виконання вправ;
– доцільність використання ігрового та змагального методів, специфічних тренувальних методів (повторний, перемінний, рівномірний);
г) Стимулювання й контролю:
– система використання вербальної оцінки та оцінки бальної з метою стимулювання діяльності учнів, визначення рівня їх фізичної та технічної підготовки;
– озброєння учнів умінням оцінювати та контролювати власну діяльність та діяльність однокласників (взаємоконтроль та взаємо оцінка);
– своєчасність попередження помилок, пояснення причин їх виникнення, визначення способів та засобів виправлення помилок;
– наявність оптимального сполучення різноманітних методів навчання, стимулювання та контролю.
2. Ефективність комплексного використання загально дидактичних та спеціальних методів навчання.


Картка ХІ
Особистість учителя
1.     Проектувальний компонент
2.     Конструктивний компонент
3.     Організаторський компонент
4.     Комунікативний компонент
5.     Гностичний компонент
6.     Практичний компонент

Картка VІ
Форми організації навчання на уроці
1.     Відповідність обраних форм організації діяльності учнів цілям і завданням, змісту та методам навчання.
2.     Оптимальність добору і використання різноманітних форм організації діяльності учнів(фронтальна, групова, індивідуальна та їх різновиди, а також метод колового тренування).
3.     Наявність на уроці необхідних організаційних заходів: своєчасний та організований початок і закінчення уроку; чітке шикування та перешикування при зміні місця занять і видів роботи; розташування учнів на місці роботи з урахуванням просторових умов до виконання фізичних вправ; визначення чергових, груповодів, капітанів команд, суддів та ін.; доцільність і своєчасність установки обладнання та розподілу інвентарю; організація страховки та самостраховки в ході уроку.
4.     Обґрунтований розподіл учнів на групи, ланки, команди на основі вимог диференційованого підходу з урахуванням статевих, фізичних, технічних та функціональних можливостей учнів.
5.     Наявність індивідуального підходу до організації діяльності учнів, які потребують окремих місць роботи.
6.     Раціональність організації особистої діяльності вчителя: вибір місця розташування під час проведення підготовчої, основної, заключної частин уроку, організація самостійної діяльності найбільш підготовлених учнів і надання допомоги відстаючим.
7.     Організація на уроці діяльності учнів, які віднесені за станом здоров’я до спеціальної медичної групи.


Картка VІІІ
Вирішення завдань виховання
1.     Чи були поставлені виховні цілі перед учнями?
2.     Який вплив (позитивний чи негативний) мав на учнів рівень підготовки та реалізації основних структурних компонентів навчального процесу (поставлені цілі та завдання, організація умов, добір змісту та структур уроку, обрані методи організаційні форми, рівень вирішення дидактичних цілей).
3.     Наявність оптимального психологічного мікроклімату на уроці, позитивного фону взаємодії вчителя та учнів.
4.     Уміння учнів поводитись відповідно до моральних норм.













Картка ІХ
Вирішення завдань розвитку
1.     Інтелектуальний розвиток (усвідомлене користування теоретичними знаннями, розумова будова моделей рухових дій, використання проблемних питань та вирішення проблемних ситуацій).
2.     Фізичний розвиток (дозування навантаження з урахуванням віку, статі учнів, їх функціональної підготовки, додержання оптимального темпу та ритму виконання вправ, чергування активної роботи з відпочинком; наявність корегуючи вправ, вправ для формування правильної постави, ліквідації недоліків у будові тіла, розвитку оптимального дихання).
3.     Естетичний розвиток.
4.     Етичний і морально-вольовий розвиток.
5.     Наявність системи контролю за рівнем функціонального стану (перевірка функціонального стану за допомогою пульсу і спостереження за зовнішнім виглядом учнів з метою попередження втоми; постійне використання засобів страховки та самостраховки; відповідність фізичної кривої навантаження під час уроку гігієнічним нормам).




Картка Х
Щільність уроку
1.     Загальна щільність уроку.
Показники:
- відмінно     – 95-100%
- добре          – 85-94%
- задовільно  – 75-84%

2. Моторна щільність уроку
Кросова або лижна підготовка:
- відмінно     – 80% та більше
- добре          – 70-79%
- задовільно  – 60-69%
Спортивні та рухливі ігри, легка атлетика:
- відмінно     – 75% та більше
- добре          – 65-74%
- задовільно  – 55-64%
Гімнастика, плавання:
- відмінно     – 70% та більше
- добре          – 60-69%
- задовільно  – 50-59%


Комментариев нет:

Отправить комментарий

6 грудня у коледжі проведено огляд знань студентів 4 курсу спеціальності Фізичне виховання з педагогіки, теорії та методики фізичного вихов...